FAQ – Vanliga frågor

Vanliga frågor om HANGCHA:

Har ni referenser?

Ja, vi har många bra referenser från Norge. Med HANGCHA är vi idag en av de största truckleverantörerna i Norge. Kontakta oss gärna!

Hva er fordelene med å lease en gaffeltruck?

När du leasar en gaffeltruck behöver du inte binda kapital och kan därmed stärka ekonomin på andra sätt. När du exempelvis tecknar ett avtal på en dieselgaffeltruck betalar du en låg kostnad per månad under den överenskomna perioden.

Kommer en elektrisk gaffeltruck att kunna ersätta en dieselgaffeltruck helt?

Ja. De senaste åren har utvecklingen varit enorm på alla sätt och vi ser en särskilt bra utveckling när det gäller laddning, som till exempel var något besvärligt på exempelvis byggarbetsplatser. Våra elektriska gaffeltruckar levererar helt som alla andra dieseltruckar under en vanlig arbetsdag.

Varför ska jag överväga elektrisk gaffeltruck med litiumbatteri?

Med en elektrisk gaffeltruck med litiumbatterier säkerställer du ännu längre driftstid och mycket snabbare laddningstid. Således kommer arbetstiden att stärkas kraftigt! Våra litiumgaffeltruckar har också 5 års battergaranti.

Kommer laddare med på elektriska gaffeltruckar?

Ja, våra elektriska gaffeltruckar levereras alltid med en laddare.

Kan HANGCHA gaffeltruckar köras utomhus?

Ja, den har stora drivhjul så att den kan köras utomhus men det bör finnas en solid yta. Om du ska köra i lerig och mer grov terräng rekommenderar vi terrängtruckar! Om den körs i tuffare klimat, med salt, hav etc. rekommenderar vi att du köper en av våra gaffeltruckar med för ändamålet anpassad tilläggsbehandling som extra tektylbehandling.

Vanliga frågor om LGMG:

Vem är LGMG?

LGMG är en av världens ledande lifttillverkare och har 46 års erfarenhet av liftproduktion, där kvalitet, säkerhet, miljö och effektivitet har varit i fokus från första början.
LGMG är ett systerföretag till Volvo och Sandvik och de har ett gemensamt forsknings- och kvalitetscenter.

Vilken är standarden för ytbehandling eller lack?

Varje lift sprutas med miljövänlig kvalitetsfärg. Färgen är elektroforetisk, vilket säkerställer hög korrosionsbeständighet. Detta ger hissen ett långvarigt bra utseende och förhindrar rost i mycket stor utsträckning.

Invändig målning av saxen förhindrar icke synliga rostskador.

Vanliga frågor:

Min maskin har stannat och jag behöver hjälp snabbt. Vad ska jag göra?

Vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa våra kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 0303-707270.

En röd lysdiod med en skiftnyckelindikator tänds på min Hangcha pallyftare. Är det något fel?

Så länge lysdioden lyser konstant indikerar maskinen inget fel. Om lysdioden blinkar kommer den att blinka i sekvenser för att indikera felkoder på maskinen. Kontakta vår servicetelefon 0303707270.

Den lyser rött i batteriindikatorn på min Hangcha pallyftare, laddar inte maskinen?

Batteriindikatorn lyser rött oavsett batteriets aktuella nivå. Indikatorn tänds på höger sida av indikatorn när batteriet är fulladdat och rör sig gradvis åt vänster när batteriet är urladdat. En liten diod på insidan av luftgallret på maskinens vänstra sida indikerar laddningsstatus. röd för laddning / grön för fulladdat batteri.

Laddaren till min eltruck laddar inte batteriet på trucken.

Kontrollera att det finns spänning i vägguttaget, vid felkod E21 – Nätfel på laddaren indikerar att det finns problem med spänningen i vägguttaget. Leta efter felkoder i panelen och kontrollera i den medföljande användarhandboken.

Min Hangcha CDD16-staplare lyfter bara 2 meter hög, varför?

Se till att gaffelgrinden är nedfälld, när den är uppfälld lyfter du bara gafflarna cirka 2 meter högt.

Vanliga frågor om transport och frakt::

Kan jag returnera en produkt?

Maskiner /truckar och/ eller specialbeställda produkter har i utgångsläget ingen returrätt.

Alla produkter som beställts i webbutiken har rätt till retur. Om köparen utnyttjar ångerrätten för retur, är köparen ansvarig för returfrakt.

Hur lång är leveranstiden?

Transporttiden är normalt kort och som regel kan utrustning och delar komma fram till kunden senast 48 timmar efter att vi har levererat varan till transportören.

Truckar och utrustning som är special beställda/ som inte finns i lager har en beräknad leveranstid från fabriken. Leveranstiden varierar beroende på vad som är beställt och vilka anpassningar kunden vill ha.

Är det möjligt att hämta varorna själv?

Köparen har full möjlighet att använda sin egen samling utan extra avgift från Ådalen AB.

Fraktvillkoren är då EXW enligt IncoTerms

Har ni maskiner i lager?

All typ av utrustning ska alltid finnas i lager och vara redo för snabb leverans. Vi försöker alltid ha våra bästsäljande maskiner tillgängliga i lager, men om de inte finns i lager är det vanligtvis kort tid till nästa leverans.

Ofte stilte spørsmål om Hangcha maskiner:

Det lyser en rød diode med en skiftenøkkelindikator på min Hangcha snile, er det noe galt?

Så lenge dioden lyser konstant så indikerer maskinen ingen feil. Om dioden blinker vil den blinke i sekvenser for å indikere feilkoder på maskinen. Kontakt vår servicetelefon 69 10 21 50.

Det lyser rødt i batteriindikatoren på min Hangcha snile, lader ikke maskinen?

Batteriindikatoren lyser rødt uansett strømnivå på batteri. Indikatoren vil lyse på høyre side av indikatoren ved fulladet batteri og gradvis flytte seg til venstre ved utladning av batteriet. En liten diode på innsiden av luftgitteret på venstre side av maskinen indikerer ladestatus; rød ved lading/grønn ved fulladet batteri.

Laderen til min elektriske truck lader ikke batteriet på trucken.

Dobbeltsjekk at det er spenning i veggkontakt, ved feilkode E21 – Mains fault på lader indikerer denne at det er problemer med spenning i veggkontakt. Se etter feilkoder i panelet og sjekk opp imot medfølgende brukermanual.

Min Hangcha CDD16 stabler løfter bare 2 meter høyt, hvorfor?

Påse at gaffelgrind er vippet ned. Med denne vippet opp vil du kun løfte gaflene ca 2 meter høyt.

Ofte stilte spørsmål om LGMG:

Det lyser feilkode 68 i panelet, hva er feil?

Feilkode 68 indikerer lav spenning på batteriene. Lad opp liften og forsøk igjen. Om feilkoden ikke forsvinner, kontakt servicetelefon 69 10 21 50.

Ofte stilte spørsmål om transport og frakter:

Ofte stilte spørsmål vedrørende liftutleie:

Maskinen min har stoppet og jeg trenger hjelp fort. Hva skal jeg gjøre?

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Støttebein på tilhengermontert lift er nede men liften virker ikke, hva er galt?

Sjekk at indikatorlampe på display nede på bakken lyser.

Støttebein på lift går ikke opp, hva er galt?

Kontroller at bommen er helt nede. Av sikkerhetsgrunner kan støttebein flyttes/løftes dersom bommen ikke er helt nede.

Liften lader ikke

Sjekk at du har satt i riktig kontakt. De fleste lifter har innebygget skjøteledning fra bakke til kurv, dette er ikke en ladekabel.

Ofte stilte spørsmål om maskinservice:

Maskinen min har stoppet og jeg trenger hjelp fort. Hva skal jeg gjøre?

Vi gjør alltid vårt beste for å hjelpe våre kunder! Ring vår servicetelefon på nummer 69 10 21 50.

Jeg behøver deler til min maskin, får dere tak i dette?

Vi skaffer alt av deler til gaffeltrucker, lifter og teleskoptrucker samt mange flere maskiner, ikke nøl med å ta kontakt. Send en forespørsel HER eller ring 69 10 21 50.

Ofte stilte spørsmål om kurs:

Hittade du inte svaret på din fråga?

– Kontakta kundtjänst på telefon 0303-707270 eller via vårt kontaktformulär!

Kontakta oss